Üdvözöllek az oldalamon! Köszönöm, hogy megtisztelsz a látogatásoddal!

2017. január 3., kedd

Apa beteg (?)

Ha egy Férfi Szótárt lapoznánk fel, nem találnánk ilyen szót, hogy beteg, max. egy utalót, hogy lásd halálos beteg címszó alatt. A férfiaknál nincsen fokozata a betegségnek, vagy nincs, vagy végzetes. 

Apa az újévet egy tigrisbukfenccel indította, amikor az éjféli tűzijátékot meggyújtván elszaladt volna, de a fránya padka útjába állt, Apa pedig az éjféli izgalmakat fokozta egy be nem tervezett bemutatóval. A társaságunkban lévő ismerősünk pedig még jót is mosolygott mivel azt hitte, hogy a show része Apa önfeláldozó mutatványa. 
De nem! Január elsején reggel nyolckor Apa arra ébredt, hogy fáj az alkar és a kézfej között egy pici rész, és felmerült benne a törés gondolata. Gyanúját igyekeztem lecsitítani, érvekkel alátámasztani, hogy törés esetén esés után rögtön fájt volna, tapasztalat alapján izomzúzódásra gondoltam. És igazam volt, bár Apa az újévi ügyeletes kórház véleményét is kikérte. Elnézést, a férjem az éjszaka elesett és fáj a karja, megtudná mondani, hogy melyik kórház ügyeletes -duruzsoltam bele egy szuszra az asszisztens fülébe a telefonon keresztül. Segítőkészek voltak, de szinte láttam magam előtt a "kevesebbet kellett volna inni" arckifejezést. 
Orvosi utasítás: pihentetés (egy pasinak ilyet felesleges mondani, anélkül is tudja), kenőcs, rögzítés és igény esetén fájdalomcsillapító. 
A (halálos) beteg elvárása a gyógyulás érdekében a családdal szemben: készültség az igényeinek kielégítésére, együttérzés (maximálisan) és sajnálat (felsőfokon). 
Vállaltuk a szerepünket. Asszisztáltunk Apa betegségéhez és alkalmazkodtunk az igényeihez. Hadd legyen egy jó napja - kuncogtunk össze Levivel. 
Cica, bekennéd a kezem?  Természetesen bekentem, noha a jobb keze teljesen szabad volt. 
Cica, felvágnád a kolbászt? Mégsem hagyhattam, hogy éhen haljon az Uram.
Cica, hoznál nekem vizet? Hiába emlékeztettem, hogy a lába nem fáj, és talán még jót is tesz neki, ha megmozdul az ágyban, de Apa beteg (?) volt és hajthatatlan. 
Levi ideadnád a távirányítót? A szórakoztatás fontos része a gyógyulásnak, így hát Levi is ugrott. 
Nem az volt a baj, hogy Apa beteg (?) volt, hanem, hogy élvezte. Mi is... egy ideig, miközben hálát adtunk, hogy Apa nem fogadta el az orvos ajánlatát, hogy 10 napra pihentető gipszet tesznek a kezére. Abban az esetben 10 napra ideiglenes szállást kerestünk volna Levivel...és ebben határozottan egyet is értettünk, mi rabszolgák. 
A képzeletbeli pohár kezdett megtelni, amikor a puffadás okát a kezére kent borsószemnyi kenőcsnek tudta be. De Apa még ezt is tudta überelni. Cica, behoznád a teát? - kérését is teljesítve meglátta a kezemben a bögrét, szegény Apa, csak ennyit mondott az önsajnálat medrében vergődve: és hol van a szívószál? Ne is törődj, hogy beteg vagyok, majd iszok pohárból. 

Nincsenek megjegyzések: