Üdvözöllek az oldalamon! Köszönöm, hogy megtisztelsz a látogatásoddal!

2009. július 27., hétfő

Vége van az agykontroll tanfolyamnak. Sajnálom, nemcsak sokat tanultam, de jól is éreztem magam. Egy kicsit kirángatott a satnyaságból, és emberek között lehettem és tanulhattam. Többen kérdezték, hogy nem volt fárasztó az egész napi ottlét. Fárasztó? Nem, sőt a többszöri lazító feladatok ellenére estére is nagyon fittnek éreztem magam. Kivéve az este :-) Nagyon korán álmos voltam és lefekvéskor kellemes zene mellett megpróbáltam alfába menni. Sikerült, sőt thétába is voltam meggyőződésem, de néha már delta állapotból küzdöttem magam vissza alfába, de folyton úgy jártam mint a szánkó egy havas oldalon. Csak csúszik lefele :-) Ám de, "félálomba", kapaszkodva alfa-théta állapotba, beprogramoztam a reggeli ébredést 5.20-ra. Többszöri sikertelen kísérletem ellenére sem adtam fel a reményt és programoztam. De igenis, fontos, hogy felébredjek, mert különben elalszom, sietnem kell, kapkodnom kell és az nem jó nekem -mondtam a Jobbikomnak. Azért biztos ami biztos alapon az órámat is beállítottam 10 perccel későbbre (D. László szerint ha odatesszük az órát is, az agyunk nincs annyira rákényszerítve). Hajnali 05.20-kor úgy pattant ki a szemem, mintha riadót fújtak volna :-)
Felbuzdulva ma veszek négy szem babot. Bár ha a növényeken szeretnék kísérletezni otthon is találok néhány kókadt levelű, száradásnak induló virágot. De azokra is programozok, tudom, hogy meghálálják.

Szóval, jó néhány praktikát megtanított nekünk a László különböző problémák megoldására, megoldásának megtalálására. Szeretném mindegyiket kipróbálni és alkalmazni, de azt hiszem az elme-tükre és a labor lesz a sűrűn látogatott helyem.

A képzelet fontosabb mint a tudás - mondta Einstein. A mondás szerint az ábrándozás az élet megrontója. Talán a középút a helyes. Útravalóul is azt kaptuk, hogy ne álmodjuk végig az életet, hanem éljük az álmainkat.

Egyes kutatók szerint dél felé fordulva jobban működik a jobb agyfélteke. Talán ezért is szeretjük a dél oldalt? Vagy talán a napsugarak vannak ránk ilyen hatással?
És még egy érdekesség az elhangzott sok közül: ha egy nőnek két oldalról két fülébe súgnak két különböző szót, mindkettőt visszamondja. A férfiak esetében csak az egyik szó megjegyzésére képes. Az agykéreg összetétele ezért a "felelős", míg a nőknek több a sejt, addig a férfiaknak vastagabb a kéreg.

És talán ami a legfurcsább volt az egész tanfolyam alatt, az esettanulmány. Furcsa, izgalmas, érdekes és felemelő. Évivel alkottunk egy párt és három-három beteg személy adatait kellett alfa állapotban a másiknak elmondani. Majd ezután a relaxáló fél elmondta, hogy mit lát az említett személlyel kapcsolatban: fizikai, érzelmi és pszichés állapotára vonatkozóan. "Megnéztük" betegségeiket és szükségszerű gyógyításuk helyét. Évi kicsit nehezebb helyzetben volt mint én, mert nem gondolván bele, hogy pszichés vagy idegrendszeri betegséget nehezebb felismerni a testi betegségeknél, de fantasztikusan megoldotta. Elképesztő ez az egész vizsgálat. Kb. 90%-os helyes választ adtunk mindketten, bár Évi erre jobban ráérzett mint én. Az első tanulmánynál fújt a szél, hideg volt és nem tudtam koncentrálni. A másodiknál a férfiak jártak a wc-re, sikerült megint egy kissé forgalmas helyet választanunk. Harmadikra sem az igazit találtuk, de Évit ez nem zavarta szerencsére. D. L.-nek igaza volt: nem érdemes kihagyni, mert fantasztikus élménybe lesz részünk. Megtörtént. Hitet és lelkesedést adott és remélem, hogy a kitartásba és szorgalomba sem lesz hiány. Ez az a mi már csak rajtunk, rajtam múlik.

Nincsenek megjegyzések: