Üdvözöllek az oldalamon! Köszönöm, hogy megtisztelsz a látogatásoddal!

2016. szeptember 15., csütörtök

Kihívás


Már évek óta rákaptam a gyaloglás ízére, legyen hideg, meleg, fújjon a szél vagy essen a hó imádok gyalogolni, általában 4-6 kilométereket teszek meg egy-egy alkalommal. Ehhez képest az elégetett kalóriák száma...á, hagyjuk... siralmas. Bár mindig azzal vigasztalom magam, hogy csak a kalóriaszámláló kijelzője romlott el.
Csakhogy fokozni lehessen a hatást, születésnapomra kértem Apától egy pár nordic walking botot. Teljesen egyszerű - gondoltam én. Teszem-veszem, lépek, lóbálom, lerögzítem, hajlítom, emelem, koncentrálok. Egyszerű, nem? Nem! De négyezer forintért igénybe vehettem volna egy két órás tanfolyamot, hogy megtanítsák, hogy mit, mikor és hová. Vagyis megtanítottak volna gyalogolni, amit elvileg már egy éves korom óta tudok. Lehet, hogy nem annyira precízen....Segítségül hívtam a guglit és videók komoly tanulmányozása után, nekiindultam az első utamnak. Az első gond ott kezdődött, hogy össze kellett (volna) hangolni az ellentétes láb-kéz mozdulatokat. Évekkel ezelőtt amikor Levinél a reflexeket nézték, a fejlesztőpedagógus megkérte, hogy tegyen néhány métert indián szökdelésben. Tudjátok, ellentétes kéz- láb a magasban. Nem ment. A bal kéz és bal láb együtt lendült felfelé. Na, ez nem indiánszökdelés. Van akinek sikerül, van akinek nem. Bevallom titokban otthon én is teszteltem magam. Nekem sem ment. Reflexerüen én is azonos oldallal indítottam. De már máskor is felhívták a figyelmemet, hogy a két agyféltekém nincsen összhangban, időnként külön-külön dolgoznak. Időnként egyáltalán nem dolgoznak. :-) Ajánlottak mindenféle gyakorlatokat, amivel "átjárhatóvá" teszem a járatokat, és főleg ellentétes két-láb gyakorlatok fontosságára hívták fel a figyelmem. 
Na erre is való a nordic walking bot. Nem csak a gyaloglást teszi hatékonyabbá, hanem igen erősen kell koncentrálnom, a bal kéz - jobb láb és fordítva kivitelezésén. Van, hogy a ritmust is elkapom, és a hátam mögötti napsugár árnyékában még gyönyörködhetek is, hogy milyen flottul megy ez nekem. 
Tovább kell méltatnom a bot előnyeit. Bár a kis táskámban mindig viszem magammal az elektromos kutyariasztót, de a kezemben lévő bot fokozza a kutyákkal szembeni biztonságérzetemet.

Nincsenek megjegyzések: