Üdvözöllek az oldalamon! Köszönöm, hogy megtisztelsz a látogatásoddal!

2016. június 12., vasárnap

Jó lóra tettem...

...mondta Apa, miközben a szombati ebéd után a maradék petrezselymes krumplit letörölte a szája széléről. Jól választottam magamnak feleséget 12 évvel ezelőtt - nyugtázta magának, de én is magamra vettem ezt a bókot. Mi tagadás, jól esett! Két válogatós fiúval nem egyszerű az élet, így az ehhez hasonló dicséreteknek még nagyobb jelentősége van. Pedig egyszerű, gyors étel volt ebédre: zellerkrémleves, petrezselymes újkrumpli rántott hússal, és cukkinis, meggyes, kakaós süti (fogyókúrázókra való tekintettel). 
Ez is nagyon finom volt, de a tegnapi! - dicsért tovább Apa. Hát az valami .... 
Pedig tulajdonképpen egy egyszerű ebéd volt, amit a praktikusság és a gyorsaság tett szükségessé, és persze szempont volt, hogy finom legyen, legalábbis ehető. De a fiúknál ezt soha nem lehet tudni. 
Gyerekkoromban nem volt nagy barátom a spenót, de Apától "örököltem" a spenót bundás kenyérrel receptet, és mivel valóban finom (és gyorsan elkészíthető),  így felvettük a kedvencek listájára. De ezzel ki is merítettük a spenót felhasználásának repertoárját. 
A háziasszonyok egyik kedvenc mondásával indult a péntekem: gyorsan valami olcsót, kiadósat és finomat! Raktárkészletünk feltérképezése után, döntöttem és vállaltam a kockázatot, hogy mennyire fog ízleni a fiúknak a kitalált fokhagymás spenótos penne, megszórva bacon darabokkal és reszelt sajttal. 
Hazafelé az úton már éhesek voltunk, érdeklődtek is, hogy mi lesz ebédre. H...á....t próbáltam húzni az időt, de aztán mégis elmondtam, hogy spenótos penne, de nem mertem az arcukra nézni, mert nem akartam szembesülni a fintoros ábrázatukkal. De a hangjukból ítélve rájöttem, hogy nincsenek oda nagyon az ötletemtől, nem vették át a lelkesedésemet, és a szemük előtt felvillanó zöld tészta képe sem dobta fel őket túlságosan. Valahol érthető is :-)
De az éhség nagy úr, így inkább megalkudtak az első falatok előtt a felhozott menüvel. Hát ez nagyon finom! - kiáltott fel Levi. Cica, ez baromi jó- kontrázott rá Apa. Pár perc múlva már szinte üresen árválkodott az ebédes fazék, miután mindenki repetázott belőle rendesen. A második tányér után Apa még magasabb piedesztálra emelte az amúgy egyszerű ételt: ez mennyei, ez valami isteni finom. 



Recept:
0,5 kg fagyasztott spenót
200 ml. tejszín
fokhagyma
vegeta (vegyszermentes)
0,5 kg penne
reszelt sajt
bacon ízlés szerint

A spenótot olvasztás után pár percig hagytam még zubogni, majd rátettem a foghagymát, felöntöttem tejszínnel és még néhány percig hagytam a lángon. Közben a bacont lepirítottam, a tésztát kifőztem és a sajtot lereszeltem. A sajt kivételével mindent egy lábasba tettem és összekevertem. Tálalásnál megszórtam sajttal. És tényleg nagyon finom!

2 megjegyzés:

fenci írta...

Nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni, hátha nálunk is bejön... Ha meg nem, akkor is meg szoktam főzni az újdonságot többször is, idővel megszeretik 😊

cseva írta...

Én azt mondtam, hogy turmixolva mindent "el lehet adni", de talán erre nem jellemző :-)