Üdvözöllek az oldalamon! Köszönöm, hogy megtisztelsz a látogatásoddal!

2012. december 7., péntek

Mikulás

Minden évben valami izgalmat rejt a Mikulás! Nem lehet mondani, hogy unalmas figura a Jó Öreg Télapó!
Persze, még mindig aktuális a kérdés, hogy igazi-e vagy nem. Valahogy mindig a hamisított "fajtákkal" találkozunk, akiknél főleg a kikandikáló barna hajtincs, vagy éppen a szakállát erősítő madzag árulkodik. De summa summarum: hát persze, hogy létezik a Mikulás, csak az Igazi, titokban tartja magát, akiket látunk, ők a tanoncok, akiknek még nem nőtt ki a szakálluk és nem őszültek bele ebbe a sok ajándékozásba.
És hogy mennyire létezik a Télapó?

Az a kis kedves Öregapó valamit nagyon félre nézhetett a nagyítóján keresztül, mert Levinek bizony virgács került a csomagba, amit én észre sem vettem. (halkan megjegyzem semmi közöm hozzá :-))
Levi, nem is hozott virgácsot! Tudod ez mit jelent? - lelkesedtem a kicsomagolt ajándékok felett. De Levi arcán nem láttam ezt a vidámságot, sőt egy kissé lehajtott fejjel, szemlesütve súgta oda nekem: Anya, hozott, de eldugtam, és közben egy könnycsepp gömbölyödött Levi szemében.
Anya, az iskolában is megbeszéltük, hogy kinek , mit hozott a Mikulás, de én nem vallottam be, hogy nekem (is) hozott virgácsot - mesélte Levi a nap további eseményeit.
És ekkor megértettem, hogy mennyire lelkére vette és milyen "beszédes" számára ez a kis hagyományokkal bíró tárgy.
És az este folyamán újra eltölt Levinél a mécses virgács ügyben és megbeszéltük, hogy megkérjük a Mikulást, hogy gondolja át újra, hogy valóban Levinek szánta-e a virgácsot , és  ha tévedett, akkor az ablakba rakott virgácsot vigye magával oda, ahová esetleg már nem jutott.



1 megjegyzés:

fenci írta...

:-) Nálunk is!